joi, 19 ianuarie 2012

O reteta plina de zambete si energie

Crema de spanac proaspat pe felii crocante de paine de secara!


Intre 2 ateliere si o raceala caci deh, cum ii spuneam deunazi unei prietene, m-am lasat sedusa de o raceala de An Nou :-) . S-a lasat cu o stare febrila, dar doar cat sa ma bucur de savoarea unui ceai de echinaceea si macese cu multaa lamaie si de cateva ore de somn in plus. Si cum lipsa de energie a venit odata cu lipsa apetitului alimentar, abia ieri seara m-am urnit intr-un final la pregatirea unei cine. Era timpul, dupa culoarea neprietenoasa a fetei mele. Am ales culoarea verde Pur si simplu.. Si abia intr-un tarziu mi-am dat seama ca nu a fost intamplator. Caci astazi la o zi dupa, am intrat pe un site drag mie sa citesc semnificatiile acestei culori: liniste, buna dispozitie, relaxare, meditatie, echilibru, contemplare, abundenta de asociatiii mentale de idei, fantezie,  faciliteaza deconectarea nervoasa, senzatie de departere in spatiu. Iar una dintre indicatiile terapeutice era Gripa..ma rog, la mine nu a fost chiar atat de grav, dar pe acolo  :-))


Buun! La indemana mi-a fost spanacul proaspat. Il cumpar saptamanal de la un producator de incredere, asa ca nu imi lipseste din camara. Cam 300 gr. Am ales frunzele. Le-am combinat cu 50 gr seminte de pin, 50 gr samburi dovleac, 50 gr caju - toate hidratate, 2-3 catei usturoi, busuioc proaspat, 1 lingurita ulei de masline, sare de mare neiodata, 2 lingurite suc proaspat de rodie (pentru aroma si gustul dulceag) 1/2 zeama lime. Toate rasturnate in mixerul de viteza si a iesit asa...mi-a mers la suflet cu painica de secara. 


P.S. Data viitoare voi adauga si niste rosii uscate la soare tinute in ulei de masline; iar o combinatie hmm, la fel de buna ar putea fi cu avocado.


PS. Daca nu ati apucat sa cititi, spanacul crud este sfidator de sanatos prin prisma vitaminelor A,E,B1,C si K, fierului, calciului, potasiului, acidului folic..si fibrelor alimentare. Insa doar crud, odata fiert...s-a cam dus aportul hranitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu