
Copilul aude si vede cum apare povestea. Totul e sub ochii sai : intregul proces de fabricatie. El nu este spectator pasiv, spatiul dintre el si povestitor/improvizator este unul deschis si poate participa activ la realizarea povestii. De multe ori improvizatorul sau povestitorul cer ajutorul publicului, stimuland astfel dorinta copilului de a face parte din actul artistic. Copilul poate prezenta modul in care simte el un personaj, totul la nivel sonor. Un sunet, propriul sau sunet. Propria sa viziune asupra a ceea ce se intampla in interiorul procesului.
Dupa ilustrarea povestii urmeaza , exprimarea concreta a ceea ce s-a sadit. Fiecare copil deseneaza, modeleaza, decupeaza ceea ce simte, cum simte. Propriul sau personaj, asa cum l-a auzit prin intermediul sunetelor. Asa cum l-a simtit. Exprima, la randul sau, ceea ce a aparut nou in el. Ii da o forma si, poate, un nou sens. Astfel dupa poveste fie desenam sau pictam, fie modelam din plastilina sau lut, fie decupam si coasem, fie framantam si coacem. Povestea la Lumea lui Momo e una speciala este precum o calatorie in care traim fel de fel de intamplari si stari. Va asteptam sa o experimentati voi insiva.
Dupa ilustrarea povestii urmeaza , exprimarea concreta a ceea ce s-a sadit. Fiecare copil deseneaza, modeleaza, decupeaza ceea ce simte, cum simte. Propriul sau personaj, asa cum l-a auzit prin intermediul sunetelor. Asa cum l-a simtit. Exprima, la randul sau, ceea ce a aparut nou in el. Ii da o forma si, poate, un nou sens. Astfel dupa poveste fie desenam sau pictam, fie modelam din plastilina sau lut, fie decupam si coasem, fie framantam si coacem. Povestea la Lumea lui Momo e una speciala este precum o calatorie in care traim fel de fel de intamplari si stari. Va asteptam sa o experimentati voi insiva.
Loredana Mitrut @ Lumea lui MOMO
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu